more from
EISENWALD
We've updated our Terms of Use. You can review the changes here.

Leuchtend tobt der Geisterwald

by Odal

/
  • Streaming + Download

    Includes unlimited streaming via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

    Includes artwork files as a bonus
    Purchasable with gift card

      €3 EUR

     

  • Limited Digipack CDR with vinyl look
    Compact Disc (CD) + Digital Album

    Includes unlimited streaming of Leuchtend tobt der Geisterwald via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

    Sold Out

  • Limited 12" EP
    Record/Vinyl + Digital Album

    Includes unlimited streaming of Leuchtend tobt der Geisterwald via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

    Sold Out

  • Limited pro tape
    Cassette + Digital Album

    Includes unlimited streaming of Leuchtend tobt der Geisterwald via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

    Sold Out

  • Logo Beanie (Germany/World)

    ATTENTION FOLKS! We are currently not shipping to EU countries for direct customers. We hope to resume EU-wide shipment soon for direct orders.

    100% Polyacryl (Soft-Touch) | Tight-fitting hat without brim • Double layer knit • white embroidering
    Size chart: ONE size only

    Includes unlimited streaming of Leuchtend tobt der Geisterwald via the free Bandcamp app, plus high-quality download in MP3, FLAC and more.

    Sold Out

1.
Leuchtend tobt der Geisterwald Aus schwarzem Wasser steil empor In düstre Wolkenräume Hinauf zum wilden Donnerberg Im Schatten der alten Bäume Vorbei am grauen Eichenmann Sein Laub mit Grimm das Feld bedeckt Es schweift mein Blick in weites Rund In dunkle Wälder raue Wucht Sieh dort entfernt den Bergeskamm Die schauerliche Himmelsschlucht Der Steg führt mich am Hang entlang Über Wurzeln, Stock und Stein Weit oben über Berg und Tal Hier will ich für immer sein Für immer sein Dort schweben irre Lichter Dort rauscht ein alter Geist Dort tritt der Zwerg aus starrem Fels Dort glüht mein Herz so heiß Leuchtend tobt der Geisterwald Weit hinter tausend Flüssen Leuchtend tobt der Geisterwald Ein Flügelschlag die Zeit zerreißt Wie Silberfunken sprühn die Sterne Aus tiefen Nebeln wühlt ein Sturm Auf zur Bergeshöh’ Wo eisig Tod und Leben ringen Dort wüten wilde Flammen Dort spricht der mächtige Wald Dort jagt die heil'ge Götterschaar Dort lebt ein Kult so alt Leuchtend tobt der Geisterwald Weit hinter tausend Flüssen Leuchtend tobt der Geisterwald Ein Flügelschlag die Zeit zerreißt
2.
Aus dunkler Felsen Schoß Mächtige Berge so stolz und gottlos finster Kalte Gebirge graben Wurzeln ins Erdenreich Verborgen tief im harten Stein Ruht eine Kraft seit Weltgeburt Einst war ich hier als die Sterne geboren Einst war ich hier als die Flammen gefroren Einst war ich hier als der Himmel geboren Einst war ich hier als das Wasser gefroren Kein Blick durchdringt das dichte Holz Wo die Spuren unsrer Väter auf den Pfaden glüh’n Freiheit unendlich in den Himmel reicht Uralte Götter sie rufen nach mir Aus Monumenten begraben in Gold Ich rinn’ aus dunkler Felsen Schoß Vom milden Quell über weiches Moos Wäre alles Leben gestorben Hätte kein Mensch gelebt Ich bin die Ruhe vor dem Sturm Ich bin die Flut mit mächtigen Wellen Ich bin das ewige Leben Ich bin der einsame Tod Wartet im Schatten es wächst und gedeiht Schäumend und tosend der Erde geweiht Vom reißenden Strom an steiniges Land Unendliches Grab an dem Weltenrand

about

After there have been some changes for Odal these two older songs written back in 2016-2018 symbolize a goodbye for our drummer Grroll, who is not an active part of the band anymore. He left the band before the recordings of this EP and the upcoming album 'Welten Mutter'. Taaken took over the drums for the release, while Grroll did the vocals and lyrics for these two older songs on this EP, which also announce the new album through artwork and lyrics.

credits

released February 12, 2021

Recorded, engineered, mixed, and mastered by Taaken at Black Wave Studios in 2018 - 2020. Music written by Taaken in 2016 - 2018, lyrics written by Grroll in 2020. Coverart by DDD, design by Taaken.

Odal on this recording:
TAAKEN: Guitars, drums, and keys
ADD: Bass and violin
GRROLL: Vocals

license

all rights reserved

tags

about

Odal Germany

For info visit:

contact / help

Contact Odal

Streaming and
Download help

Shipping and returns

Redeem code

Report this album or account

If you like Odal, you may also like: